Verzenden & retourneren

Voor 15:00 besteld is dezelfde werkdag verzonden, let op de levertijd bij het product!

 

Product op voorraad

Plaatst u een bestelling op een werkdag voor 15:00? Dan verstuurt Kelderskooien.nl uw bestelling nog dezelfde werkdag, tenzij anders aangegeven. Dit geldt echter niet voor bestellingen die betaald worden via overboeking. Een bestelling via overboeken, wordt doorgaans binnen 1 tot 3 werkdagen verzonden. Plaats u een bestelling op een feestdag of in een weekend, dan zal het product de eerstvolgende werkdag worden verzonden.

 

Product niet op voorraad

Wilt u een product bestellen dat niet bij ons op voorraad is? Producten die niet op voorraad zijn hebben een wisselende levertijd. Neem dan even contact met ons op om te informeren naar de actuele levertijd. Of kijk naar de levertermijn bij het product.

 

Verzendkosten webshop

Alle producten worden binnen Nederland en België gratis verzonden bij bestellingen vanaf € 50,-. (tenzij anders vermeld). Beneden de 50 euro berekenen wij € 5,95 verzendkosten.
Voor het versturen naar België berekenen wij € 7,95.

 

Wij versturen met de volgende vervoersbedrijven

Kelderskooien.nl verstuurd haar producten via onderstaande diensten:

  • Tielbeke (ook palletvracht)
  • GLS

 

Wij zijn gerechtigd om hier zonder opgaaf van redenen van af te wijken. Het kan voorkomen dat u niet thuis bent als een pakket wordt bezorgd. Wanneer we een pakket niet bij u kunnen afleveren bieden we het standaard aan bij uw buren. Als dat ook niet lukt, wordt uw pakket bezorgd bij een pick-up punt in de buurt. Dan vindt u een bericht in uw brievenbus. Daarop staat waar u het pakket binnen 10 dagen kunt afhalen.

 

Retourneren en ruilen

U kunt bij kelderskooien.nl het bestelde artikel retourneren of ruilen. Wij hanteren een zogenaamde bedenkperiode. Op deze pagina vindt u meer informatie over uw herroepingsrecht, retour sturen van een artikel, het ruilen van een artikel of het melden van schade.

 

Herroepingsrecht

U heeft het recht om binnen 14 dagen, zonder opgave van redenen, een artikel te retourneren. Binnen deze bedenktermijn heeft u de mogelijkheid om het product te bekijken, beoordelen en/of passen zoals u dat ook kunt in een winkel, tenzij anders vermeldt.

 

De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag:

  • Waarop u het artikel heeft ontvangen.
  • Dat u het laatste artikel heeft ontvangen. Bij een bestelling met meerdere artikelen, die afzonderlijk van elkaar worden geleverd.

 

U kunt een artikel alleen retourneren wanneer:

  • Het product compleet is.
  • Het product in de - voor zover redelijkerwijs mogelijk - originele staat en fabrieksverpakking zit.
  • Voor de eventuele waardevermindering die ontstaat (omdat u het artikel op een op andere wijze hebt gebruikt dan u in een winkel zou doen), mogen wij u aansprakelijk stellen.

 

Uitzonderingen van Retourzendingen

  • Producten vervaardigd conform instructies van de consument (maatwerk producten).
  • Producten die kunnen bederven binnen de bedenktermijn.

 

U kunt gebruik maken van het herroepingsrecht door:

  • Vanuit uw account de zending retour te melden en terug te sturen.
  • Geen account aangemaakt; download hier ons retourformulier en vul het in en stuur het product terug. 
  • Het afgeven van de retour artikelen bij een DHL, PostNL of DPD Servicepunt. (De koper draagt de kosten en het risico van de retourzending.)
  • Na het aanmelden van uw retour, heeft u nog 14 dagen de gelegenheid om het artikel daadwerkelijk te retourneren.

 

Ons retouradres

Retouren kunnen opgestuurd worden naar het onderstaande adres:
Kelders Kooien BV
Afdeling Retouren
Boterweg 2
8334 NS  Tuk (Steenwijk)

 

Mijn bestelling is geretourneerd, en nu?

  • Binnen twee werkdagen na ontvangst van uw retourzending, proberen wij u retour te controleren op compleetheid en beschadigingen
  • Na controle zullen wij het bedrag aan u terugstorten, dit zal binnen 24 uur zichtbaar moeten zijn op uw rekening

 

Heeft u een klacht?

We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar [email protected]. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie."